lørdag 9. januar 2010

SORTERING





Nå er jeg endelig i gang med å fargesortere bøkene på arbeidsrommet (har sortert bøkene i stuen tidligere). Ved å fargesortere bøkene synes jeg det blir et ryddigere og strammere uttrykk, og det er faktisk lett å finne tilbake til bøker senere.

Når vi er inne på bøker... en bok jeg absolutt kan anbefale er den nye boken til Helene Hennie, «Hennie Interiør». Det er en praktbok på over 300 inspirerende sider med bilder fra hytter ved sjøen, feriehus i utlandet, hytter og leiligheter på fjellet, byleiligheter og bolighus.

8 kommentarer:

Malin sa...

Så utrolig tøft! De fleste bøkene mine er desverre ikke så fargerik..Nesten så man må kjøpe bøker i tøffe farger bare for at det skal få en litt dekorativ bokhylle hehe.

mi-rachel sa...

pent med fargesortering av bøkene.

Anna sa...

Hihi, slik ser bohyllen min også ut, fargekoordinert, men har sortert dem etter emne i tillegg. :) Har flere av de samme grafiske bøkene også faktisk :) Samler på Letterhead & logodesing bøkene, samt har de experimental formats bøkene også :D

HønePøne sa...

Hei!
Som førstegangsbesøkende her må jeg si at du har en flott blogg! Mange fine bilder, stilig inetriør og en herlig header :)
Jeg har også en ting med å fagesortere bøker, men jeg må i tillegg (som i kommentaren over) sortere etter emne..)
Systemet varer ikke så veldig lenge, da de jeg bor sammen med ikke mener at dette er så viktig :)

Madeleine

Huset på Planen sa...

Det så veldig fint ut. Hos meg er det definitivt ikke fargesortert bokhylle. Målet er tematisk og alfabetisert, men foreløpig er det kaos. Det ser fint ut likevel. :)
Ha en fin lørdagskveld.

IfraLahell sa...

Super fint. Helt enig med deg i at det gir et strammere uttrykk. Her har vi ikke tatt opp bøkene fra eskene etter vi flyttet inn i fjor sommer. Har enda ikke funnet en passende bokhylle, når jeg gjør det skal det farge sorteres her og!!

klem

Bo med Lena sa...

Det er kjempefint å fargesortere! Ønsker meg bokene til Helene Hennie. Er stor beundrer selv om stilen ikke helt passer inn her i mitt 60-talls hus:)

Marta - livet på landet sa...

Den boka har jeg også lyst på! Kanskje det må står på ønskelista til bursdagen min:)