tirsdag 5. januar 2010

ÅRETS FARGER





Blått er årets viktigste farge. Interiørdetaljer i ulike blåfarger vil man se mye av; alt fra mint til kongeblått. Blåfargene kan fint kombineres med ulike tilbehør i grått og hvitt. 

Naturfarger vil det også være mye av i 2010. Fargenyanser og materialer som henter inspirasjon fra naturen. Her vil fargeskalaen inneholde lyse beige toner, mørk brunt i tillegg ulike grønne nyanser. Naturfargene kombineres gjerne med hvite detaljer.

Den tredje hovedfargen dette året er rosa. Fargenyansene spenner fra sart pudderrosa til fargesterk magenta. Her er stikkordet femininitet og det vil bli mye blonder og volanger å se i rosatoner. Fargen kombineres med hvitt, grått og sort.

Inspirasjonsbildene er fra TineK Home som Tine Kjeldsen står bak. Hun kombinerer farger og materialer på en utrolig fantastisk måte. Kjøpte min tredje TineK Home pute i går, og disse tror jeg at jeg aldri blir lei av. Jeg skulle veldig gjerne hatt den plisserte silkeskjermen også, vakker...

4 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Tine er utrolig flink. Jeg har et par pliserte lampeskjermer igjen fra nettbutikken min. Har iallefall en (eller flere) brun og tror jeg har hvit/offwhite til en grei pris hvis du er interessert:)

Lena :)

Solveig sa...

Hei hei!

Elsker disse bildene, altså, det er godt blått er på vei inn, for her i huset kommer jeg liksom alltid tilbake dit:)

Håper du har det godt i det nye året!

Camilla sa...

Så mange fine detaljer og bilder du har i bloggen din!
Jeg synes blått er utrolig fint sammen med mørke toner, har aldri vært fan av blått med hvitt -blir fort maritimt. Men et hint av blå blomster og brekte blåtoner i interiøret er nydelig.

Nei nå skal jeg kose meg videre og lese nedover her :)

lillesky sa...

Jeg har lest før at blå er en av fargene, men jeg visste ikke at rosa er pop i år - så nå ble jeg glad!